woensdag 3 september 2014

Groot, groter, grootst?

Groot, groter, grootst lijkt in de huidige wereld het devies. Maar geef mij maar klein. De ontwikkeling van onze nieuwe website bijvoorbeeld heeft zeggen en schrijven aan effectieve tijd minder dan een week gekost! Daar waar grote bedrijven verdrinken in het 'overlegmoeras', schakelden wij lekker snel in de hoogste versnelling. Snel besluiten kunnen nemen is natuurlijk 'common practice' in het MKB. En daar ligt ook een groot concurrentievoordeel. Als ik dit laatste op onze branche betrek dan is duidelijk dat 'de grote jongens' het erg moeilijk hebben ten opzichte van de 'kleintjes'. Draai maar eens aan het roer van een olietanker en je weet direct hoe verrekte moeilijk je die tanker een andere koers laat varen. En dat is bij die grote bedrijven net zo. Het blijkt moeilijk voor hen om in deze bijna per dag veranderende omgeving (althans zo voelt het) het tempo bij te houden. In onze branche volgen de ontwikkelingen zich in rap tempo op. Zeker als het gaat om nieuwe verdienmodellen gebaseerd op de nieuwste ontwikkelingen moet je als bedrijf je plan toch wel klaar hebben. Dus zeg ik, geef mij maar klein. Onze ontwikkeling van nieuwe diensten kan door snelle besluitvorming namelijk de veranderingen wel aan. En als we per ongeluk eens niet de juiste weg bewandelen, dan slaan we snel af en pakken we toch gewoon weer het juiste spoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten